Monday, March 5, 2012

Four girls to clothe

 

 

I always struggled with American fashion, which led me to sew heavily again because I did not fall in love with clothing for my daughters. For my sons, American fashion was easier to reach.

Back in France, I slowly resume to sew. I do not know yet what summer colors I might pick out but I am not so found of salmon or soft pink, chick yellow and apricot color that blossom here and there...

My favorites for Spring are eventually... two American brands! Makie of which I am never tired of and Neige that I discover again. Of course, that influences my selection of fabrics.

Woman is fickle.

 

J'ai toujours eu un peu de mal avec la mode américaine, ce qui m'a contrainte à me remettre à la couture sérieusement n'ayant  pas ou peu de coups de coeur pour les filles. Pour les garçons, la mode américaine était  plus accessible. 

De retour en France, je reprends la couture tout doucement. Je ne sais pas quelles seront mes couleurs de l'été mais je n'apprécie pas trop les saumon, rose poudré, jaune poussin et abricot que l'on voit fleurir ici ou là...

Mes coups de coeur, de demi-saison, vont finalement à des marques... americaines! Makié dont je ne me lasse pas et Neige que je redécouvre, et le choix de mes tissus , forcement en découle!

Souvent femme varie.

 

No comments:

Post a Comment